Ayşe Özlevent:BEYAZ EKMEK KALMAMIŞTI, TUZSUZ ,KEPEKLİ EKMEK ALDIM...


Bugün çok güzel ve anlamlı  bir gündü! Anılarımdan ,çocukluğumdan  ve birçok konuda sohbet ettim arkadaşımla!.Ben eve gidinceye kadar  da  ekmek kalmamıştı.Ben de fırındaki diğer ekmekten aldım.Damak tadıma uygun ,sağlıklı, lezzetli....Eve gidip yediğimde de karnımı doyuracağından eminim! 1930'lu ,1940 lı,1950 'li yıllarda yaşıyor olsaydık ! Değil tuzsuz ,kepekli ekmek almak ,ekmek alamazdık! Şartlarımız iyileştikçe ,ve ikamesini (yerine başka tercih edilen ) buldukça biz şiddet yanlısı ve kendimizi beğenip,başka birini kabullenemiyoruz! Ya da ben gerçeği göremiyorum !


Bizim ülkemiz, çok güzel bir ülke! Aksi düşünülemez, bu herkese nasip olmaz!Elimizdeki değerlerin kıymetini bilmiyoruz! ''Geçti Bor'un pazarı sür eşeğini Niğdeye''Benim ne demek istediğimi çok güzel anlatıyor! Kim olursa olsun dolduruşa gelmemeliyiz.Türkiye'de yaşamak ayrıcalıktır,bu ayrıcalığı yok etmek isteyenlere fırsat vermeyelim! Herkesten birşey rica edeceğim .Lütfen 2 saniye ellerinize bakınız elimizin 5 parmağının beşi de ayrı iken herkesin aynı boy,aynı kilo,aynı ten ,aynı dil,aynı ırk,aynı mezhep olmasını beklemek ,istemek  ,olması için savaşmak niyedir ki???


Ben kendimi bildim bileli  hac görevlerini yerine getirmek için Suudi Arabistan'a gidilir.Arabistan'da  72.000 ırktan insanlar aynı anda ibadet edebiliyorlarsa ,kendi ülkelerinde de savaşmadan ,barış içinde yaşayabilirler!Aynı bakış açısını yaşamımızdaki :her konu ve problem  için uygulayabiliriz! Yeter ki:bencil egomuzu nötrelize edebilelim! Dünyada tahammül edemediğimiz ,birçok kişi ile toprak altında komşu, baki dünyada  da burun buruna olabiliriz! Geleceği kimse bilemez ....


Güzel  ülkemizde ,güzel günler ,barış içinde yarınlar diliyorum! 

Yorum Gönder

0 Yorumlar