PTT memur alımı başvurusu nasıl yapılacak?


PTT memur alımı başvurusu ile devlet dairelerinde görev almak isteyen on binlerce vatandaş, başvuru şartları ve detaylarını merak ediyor. PTT personel alımı ilanını duyuran Ulaştırma ve Habercilik Bakanı Ahmet Arslan, yıl içerisinde kurum bünyesine toplam 2500 personel alınacağını söyledi. Peki, PTT memur alımı başvurusu nasıl yapılacak? İşte, üç pozisyonda yapılacak alımlar ile ilgili detaylar ve başvuru şartları

PTT memur alımı başvurusu nasıl yapılacak
PTT memur alımı başvurusu dikkat çekmeye devam ediyor. Ulaştırma ve Habercilik Bakanı Ahmet Arslan'ın yaptığı personel alımı duyurusunun ardından vatandaşların merak ettiği konular, başvuru için hangi kriterlerin gerektiği oldu. PTT personel alımının büro, gişe ve dağıtıcı memurlar arasına yapılacağını duyuran Bakan Arslan, 2017 yılı içerisinde toplam 2 bin 500 personeli kurum bünyesine alacaklarını söyledi. İşte PTT memur alımı başvurusu ve şartları hakkında detaylı bilgiler
BAŞVURU ŞARTLARI NELER OLACAK?

a) Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için;
 a)
 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamında yer alanlar hariç olmak üzere Türk vatandaşı olmak. 
b) On sekiz yaşını tamamlamış ve otuz beş yaşından gün almamış olmak. NOT: 13/02/1983 tarihinden sonra doğanlar müracaat edebilecektir.
c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak. 
ç) 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53’üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı altı ay veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak. 
d) Askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş olmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış veya erteletmiş olmak. 
e) Başka kuruluşlara karşı mecburi hizmet yükümlülüğü bulunmamak. 
f) Atanacağı pozisyon için ekli listede belirtilen öğrenim şartını haiz olmak (Son başvuru tarihi olan 18/02/2017 tarihi itibariyle mezun olmak). 
g) Yapılacak “sözlü sınavda” başarılı olmak.
ğ) Herhangi bir sosyal güvenlik kurum veya kuruluşundan emekli olmamak. 
h) Daha önce çalıştıkları kamu kurum veya kuruluşlarından disiplin cezası ile işten çıkarılmış olmamak. 
ı) 2016 yılında yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) girmiş olmak

1) Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına başvurabilmek için en az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarının veya denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurtiçi ve yurtdışındaki okulların Ek-1 listede belirtilen bölümlerin birinden mezun olmak. 
2) Yurtiçinde ve yurtdışında devamlı görev yapmasına engel olabilecek beden veya akıl hastalığı bulunmadığını resmi sağlık kurulu raporu ile belgelemek. 3) KPSS P3 puan türünden en az 70 (yetmiş) puan almış olmak. 

b) Dağıtıcı pozisyonuna başvurabilmek için; 

1) İki yıllık eğitim veren yüksekokulların veya denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurtiçi ve yurtdışındaki okulların Ek-2 listede belirtilen bölümlerin birinden mezun olmak. 
2) Son başvuru tarihi itibariyle en az B sınıfı sürücü belgesi ile A2 sınıfı sürücü belgesine sahip olmak. ( B ve A2 Sürücü Belgesine veya Motorlu Taşıt Sürücü Sertifikasına son başvuru tarihi olan 18.02.2017 tarihi itibariyle sahip olmak.) NOT: Adaylar, mülakattan önce B ve A2 sınıfı sürücü belgesi yetkisi çerçevesinde kullanacakları araçlarla uygulamaya tabi tutulacaktır.
3) Her türlü iklim ve yolculuk koşullarında posta dağıtım işlerini yaya şekilde yapabilecek derecede sağlıklı, erkeklerde en az 168 cm., bayanlarda en az 160 cm. boyunda olduğunu, kilo ile boy arasındaki farkın 15’ten fazla olmadığını sağlık kurulu raporu ile belgelemek, 
4) KPSS P93 puan türünden en az 60 (altmış) puan almış olmak.
BAŞVURU NASIL YAPILACAK?
1- Başvurular, 13-18 ŞUBAT 2017 tarihleri arasında Şirketimizin www.ptt.gov.tr ve http://ik.ptt.gov.tr internet adreslerinden yapılacaktır. NOT: 2016/1 Personel Alımında sözlü sınava çağrılan adaylardan ilanda belirtilen şartları taşımadığı halde müracaat edenler ile sözlü sınava çağrıldığı halde mazereti olmaksızın sözlü sınava katılmayan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.
BAŞVURU İÇİN TIKLAYINIZ

2- Sözlü sınava, KPSS puanı ve tercihleri esas alınarak en yüksek puandan başlamak üzere ilan edilen pozisyon sayısının dört katı aday çağrılacak olup, son adayla aynı puana sahip olan adayların tamamı sözlü sınava alınacaktır. Sözlü sınav 20.03.2017 – 31.03.2017 tarihleri arasında yapılacak olup, yeri Şirketimizin internet adreslerinde ilan edilecek ve ayrıca cep telefonlarına SMS, mail adreslerine e-posta gönderilecektir. 

3- Sözlü sınava adaylar fotoğraflı ve onaylı T.C. numarasını gösteren bir kimlik belgesi (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport vb.) ile girebilecektir. Ayrıca; dağıtıcı adayları B ve A2 sınıfı sürücü belgelerinin asıllarını ibraz edeceklerdir.

4- Sınav notu; KPSS puanı ile sözlü sınav notunun aritmetik ortalamasından oluşacaktır. 

5- Sözlü sınava katılanlar, ilan tarihinden itibaren yedi gün içerisinde sınav sonuçlarına yazılı olarak itiraz edebilecektir. Sınav kurulu tarafından itirazlar en geç on beş gün içinde incelenip, sonuç ilgiliye bildirilecektir. 

6- Sınav notu en yüksek olandan başlamak üzere ilan edilen pozisyon sayısı kadar atama yapılacaktır. Puanların eşit olması halinde; KPSS puanı yüksek olan, KPSS puanlarının eşit olması durumunda diploma tarihi itibariyle önce mezun olmuş olan, Bunun da aynı olması halinde yaşı büyük olan, Adayın ataması yapılır.
7- İlan edilen pozisyon sayısı kadar aday ayrıca yedek olarak belirlenecektir. Pozisyonlardan boş kalanlar ile göreve başlayanlardan altı ay içinde görevinden ayrılanların yerine yedekler arasından başarı sırasına göre atama yapılacaktır. Sınav sonuçlarının ilanını müteakip, altı aylık süre sonunda yedeklik hakkı sona erecektir. 

8- Ataması yapılacak adaylardan aşağıdaki belgeler istenir; 

a) Nüfus cüzdanı fotokopisi, 
b) Kamu Personeli Seçme Sınavı sonuç belgesinin internet çıktısı, 
c) Diploma veya geçici mezuniyet belgesinin mezun olduğu okul veya noter onaylı örneği (Belgenin aslının ibraz edilmesi halinde fotokopisi Şirket tarafından onaylanarak aslı iade edilecektir.) 
ç) Adli sicil kaydının bulunmadığına dair beyan, 
d) Askerlikle ilişiği olmadığına dair beyan, 
e) İş isteme beyannamesi, 
f) Mal bildirim beyannamesi, 
g) Atanacağı pozisyonda çalışmasında sakınca olmadığına ilişkin sağlık kurulu raporu, 
ğ) Başka kuruluşlara karşı mecburi hizmetle yükümlü bulunmadığına dair yazılı beyan, 
h) 8 adet 4,5x 6 ebadında vesikalık fotoğraf, 
ı) Dağıtıcı pozisyonu için en az B ve A2 sınıfı sürücü belgesi, 
i) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması formu (4 suret )
"2017 YILI İÇERİSİNDE 2 BİN 500 PERSONEL ALACAĞIZ"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 2017 yılı içerisinde PTT'ye 2 bin 500 personel alacaklarını açıklayarak, 'Önümüzdeki hafta 500 kişinin alım sürecini başlatıyoruz.' dedi. Büro, gişe ve dağıtıcı memurlar olmak üzere üç farklı pozisyonda PTT memuru alacaklarını ifade eden Arslan, sayıya taşeron işçilerin de dahil olduğu söyledi.
 Programın ardından basın mensuplarının sorularını cevaplayan Bakan Arslan, bir gazetecinin "2017’de PTT’ye ne kadar personel alınacak? PTT’deki taşeron personelin durumu hakkında bilgi verebilir misiniz?" sorusu üzerine, "PTT tabii bir çınar kuruluşumuz, buna uygun olarak da günümüz teknolojisini en iyi kullanan, en hızlı büyüyen ve hizmet eden bir kuruluşumuz.
Bu çerçevede de 2017 yılı içerisinde 2 bin 500 personel alacağız ve önümüzdeki hafta büro, gişe ve dağıtıcı memurlar olmak üzere İstanbul’da 500 kişinin alım sürecini başlatıyoruz, başvuruları alacağız, yıl içerisinde de 2 bin 500’e tamamlayacağız bu kadroyu güçlenen PTT’nin daha da büyüyebilmesi ve güçlenebilmesi adına kadromuzu arttırmış olacağız.
PTT’deki taşeron elemanları dahil olmak üzere ülkemizdeki bütün taşeron elemanların kamuda istihdamıyla ilgili bir açıklamamız vardı. Hükümet olarak bu çalışmaları son aşamaya getirdik, Maliye Bakanlığımız nihai ayrıntılarını çalışıyor, inşallah bu ayrıntılar bittikten sonra da hükümet olarak bunu açıklayıp gereğini yapacağız" cevabını verdi. Programda dereceye giren öğrenciler hediyelerini Bakan Arslan’ın elinden aldı.

Yorum Gönder

0 Yorumlar